3. veebr 2014

tee ise õhuvärskendaja

Kaks varianti õhuvärskenajaid.

Tee ise omale õhuvärskendajad.
…siin on minu viis omale koduste õhuvärskendajate valmistamiseks.
See on tegelikult väga lihtne protsess mõningaste erinevate võimalustega seda "isikupärastada" just nende lõhnadega, mis endale meeldivad.
Ma tegelikult tegin kahte erinevat varianti õhuvärskendajaid…ühe kasutades õli ja ühe kasutades vett ja aroomiõlisid. Ma leidsin lõhnastatud õli, lõhnaküünalde sektsioonist (kahjuks ei oska ütelda kust eestis seda osta saaks).
Siin on retsept 
Õli baasil õhuvärskendi:
2 tassi lõhnastatud õli (baasõli)
1 sl želatiini
2tl. ( a` 25 g) soola
Kuumakindlat anumat
 (ilusaid  ja huvitava kujuga klaaspurke).
Kuumuta 1.5 tassi vedelat baasõli ( ma kasutasin Linen Scenti/ Pesu lõhn``, mis viis mu mõtted väljas kuivavale pesule nööril, suviste tuuleiilide käes) ja sool. 
Kui sool on täielikult sulanud, lisa želatiin ja sega kuni see on täielikult sulanud. Võta pann tulelt ja lisa ülejäänud baasõli ( potpourri). Sega kuni täielikult segunenud. Vala segu oma valitud anumasse ja lase maha jahtuda toatemperatuuril.
Muidugi on see koht, kus ma ei suutnud vastu panna omaloomingule. Et anda neile veidi "kodu kauniks" tunnet, otsustasin lisada veidi värvi. Muidu nii mittemidagi ütlevale tarrendile väheke toiduvärvi ja mõne õie siidilille ( harilik käokann, tõrvalill). Järgmine kord proovin kuivatatud lilledega.
Lõhnastatud vesi
Teine ports õhuvärskendajat hõlmas sama tööprotsessi, ainult asendasin vedela baasõli destileeritud vee(võib ka keedetud veega) ja aroomiõliga. Siin on võimalus tõeliselt isikustada oma õhuvärskendajaid. Sa võid muuta lõhna tugevust , lisades rohkem või vähem aroomiõli; alusta 10 tilgaga 2 klaasi vee kohta ja lisa vajadusel juurde. Sa võid proovida ka erinevaid õlide kombinatsioone, et valmistada erilisi lõhnu.
Kuna mul oli vaid paar aroomiõli käepärast, mille õhuvärskendajaks kasutamise vastu mul polnud midagi…jäin nende juurde. Tegin ühe lavendliga, ühe magnoolia ja ühe rosmariini lõhnaga.
Kui sa tahad ( aga ei ole vajalik) võid luua aukudega kaane oma õhuvärskendaja anumale kasutades tavalist augurauda.Tõsiselt. Muidugi mõne paksema kaanega ehk mitte, siis võib auke teha jämeda naelaga.
Kuna ma tavaliselt ei osta õhuvärskendajaid, ei oska ma öelda palju te säästaksite ( võib-olla keegi siin oskab valgustada mind) aga ma oletan, et see oleks märkimisväärne.
Veetsin mõnusasti aega tehes neid ja olin väga rahul, kuidas need välja tulid…mulle tundub , etpeaksin rohkem tegema, et oleks võtta külakostiks, jne. Mis te arvate?

Tõlkis - Kathlin Riiberg

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar